Zapisy do przedszkola


BOHATER GRUPY "BIEDRONKI|"- BARTEK NIEWIŃSKI

 

13.06.2017 rodzicie Bartka N. odwiedzili grupę "Biedronki, by poświęcić czas dla dzieci. Pan Krzysztof i Pani Joanna opowiedzieli dzieciom o swojej rodzinie, przeczytali książki i wręczyli dzieciom kolorowanki. Bartek N. otrzymał odznakę bohatera grupy, to był dzień poświęcony dla niego, jako najważniejsza osoba w tym dniu miał specjalne przywileje bohatera. Bardzo dziękujemy rodzinie Państwa Niewińskich za udział w projekcie grupy "Biedronki", dzięki czemu podkreślamy indywidualność każdego dziecka, sprawiamy, że czuje się ono ważne i wyróżnione, integrujemy grupę i dajemy wiele radości społeczności przedszkolnej.

Nauczyciele grupy "Biedronki"

 

 

 

Z okazji Świąt Wielkanocnych:
miłości, która jest ważniejsza od wszelkich dóbr, zdrowia, które pozwala przetrwać najgorsze. Pracy, która pomaga żyć. Uśmiechów bliskich i nieznajomych, które pozwalają lżej oddychać i szczęścia, które niejednokrotnie ocala nam życie

życzy Dyrekcja Przedszkola

 

 

22 marca Światowy Dzień Wody

 

            22 marca 2017r. dzieci z grupy “Biedronki” obchodziły Światowy Dzień Wody. To idealny czas na zrealizowanie naszego programu "Mamo, tato, wolę wodę!". Ten dzień miał na celu uświadomienie dzieciom roli wody w życiu człowieka, zwracanie uwagi na potrzeby swojego organizmu i poznanie sposobów dbania o siebie, oraz wyrabianie nawyku picia wody przez cały dzień. Dzieci spędziły miło czas z Wodnym Superbohaterem - Zdrojkiem, brały udział w zabawach dydaktycznych (rozwiązywanie zagadek, burza mózgów), muzycznych oraz badawczych. Wspólnie stworzyły kącik picia wody oraz "Zegar mojego dnia", które będą przypominać o potrzebie picia wody. Najwięcej frajdy dla całej grupy sprawiła zabawa badawcza – “Deszcz, w szklance wody”.  Wszystkie przedszkolaki już wiedzą, że woda wpływa na dobre samopoczucie i poprawia funkcjonowanie organizmu.

 

Marta Karpuk

Ewa Olszewska

Agnieszka Kośko

 

 

 

 

"Biedronki" w Sali  Edukacyjnej „Ognik”

      16.03.2016 grupa „Biedronki”, w ramach poznawania pracy zawodowej mieszkańców Bielska Podlaskiego odwiedziła Komendę Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej w Bielsku Podlaskim. Podczas wizyty dzieci, pod bacznym okiem opiekunów i instruktorów zamieniły się w małych strażaków. W sali „OGNIK”, w pierwszej kolejności strażacy omawiali z dziećmi sytuacje, w których może pojawić się ogień oraz sposoby, jak zachować się w takiej sytuacji. Instruktorzy uczyli między innymi co może stać się w przypadku niewłaściwego użytkowaniu kuchenki gazowej. Dzieci dowiedziały się także, jak w przypadku zagrożenia zaalarmować służby. Służyły temu ćwiczenia praktyczne, podczas których zapoznaliśmy się z informacjami znajdującymi się na znakach ewakuacyjnych, które można spotkać w wielu obiektach użyteczności publicznej, jak zaalarmować Straż Pożarną, utrwaliliśmy elementy pierwszej pomocy przed medycznej, oraz poznaliśmy obsługę podręcznego sprzętu gaśniczego. Najwięcej emocji wywołały ćwiczenia ewakuacji, z miejsca objętego dużym zadymieniem. Wszystkie pokazy, były bezpieczne dla dzieci i dostarczyły im wielu wrażeń. Dziękujemy pracownikom komendy, za wspaniałe zajęcia, które przez zabawę dostarczyły nam wiedzy na temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego i przybliżyły specyfikę pracy strażaka.

                                                                     Ewa Olszewska

 

 

 DZIEŃ OTWARTY

6 i 7 MARZEC 2017 w godz 9.00- 11.00

PRZYJDŹ ! ZOBACZ! CZEKAMY!

 

 

Rozpoczęcie edukacji przedszkolnej, to przełomowy moment w życiu dziecka i jego rodziców. Stanowi on często pierwszą okazję do kontaktu z grupą społeczną. Aby ułatwić dzieciom proces przyszłej adaptacji i już teraz zapoznać z nowym miejscem, jakim jest nasze przedszkole zorganizowaliśmy dni  otwarte.

 W dniach 06- 07 marca  2017 roku  w naszym przedszkolu odbyły się  Dni Otwarte dla rodziców i  przyszłych przedszkolaków, które będą uczęszczać do Przedszkola w roku szkolnym 2017/18, a dotychczas nie korzystały z takiej formy opieki oraz wychowania. Spotkania odbywały się w godzinach od 09.00 – 11.00. Rodzice i dzieci poznały organizację i funkcjonowanie placówki. Dzieci  miały okazję poznać atmosferę zabaw i zajęć w przedszkolu (m.in. zajęcia muzyczne, plastyczno – konstrukcyjne, ruchowe, zabawy tematyczne). Dni otwarte pozwoliły także przedstawić naszą placówkę jako środowisko przyjazne dziecku, otwarte na jego potrzeby oraz wychodzące naprzeciw oczekiwaniom rodziców. 

Dla rodziców to świetna okazja, by porozmawiać z nauczycielami i zapoznać się z ofertą placówki. Dzieci miały szansę usiąść w przedszkolnej  ławce i obejrzeć przedszkolne zabawki.

 

Agnieszka Kośko

  

Zapraszamy do oglądnięcia fotorelacji z tych dni.

 

 

 

 

 

 

 

PROGRAM EDUKACYJNY  „Mamo, tato, wolę wodę!”

 

Szanowni Rodzice.

            W naszym przedszkolu od stycznia do końca czerwca 2017r. realizowany jest program edukacyjny „Mamo, tato, wolę wodę!” Został on zainicjowany przez Żywiec Zdrój S.A. w 2009 roku, w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych. Jest to jeden z największych programów edukacyjnych skierowanych do przedszkoli w Polsce.Od samego początku partnerami „Mamo, Tato, wolę wodę!” są Instytut Żywności i Żywienia oraz Instytut Matki i Dziecka. W tej edycji, dołączy do niego firma Rekopol.

Celem programu jest edukowanie dzieci w zakresie pozytywnego wpływu wody na organizm człowieka i jej znaczenia dla całego środowiska. W tej edycji program rozszerzony został o tematy proekologiczne. Dzieci dowiedzą się więcej o wodzie, drugim życiu butelki, a także o tym, dlaczego drzewa są ważne i jak należy je sadzić.W ramach programu dzieci będą uczestniczyły w zajęciach poświęconych owej tematyce, stworzą zabawkę z butelki w ramach konkursu, będą oglądały bajki, grały w gry oraz spotkają się ze Zdrojkiem - bohaterem aplikacji, który stanie się interaktywny, czyli będzie rozmawiał z dziećmi, reagując na ich pytania i przekazując im wiedzę. W ten sposób będziemy inspirować, bawić i uczyć. Z myślą o rodzicach i ich pociechach powstał serwis internetowy www.wolewode.pl zawierający kompendium wiedzy o zdrowym żywieniu i rozwoju dzieci, z zabawami i grami, zachęcającymi najmłodszych do picia wody.

 Koordynator programu Marta Karpuk

 

 

W dniu 23.02.2017 r. w grupie „Krasnale” w ramach programu „Mamo, tato wolę wodę!” odbyły sie pierwsze zajęcia pt.: „Zwykła - niezwykła butelka”. Podczas zajęć dzieci przywitała pacynka Zdrojek, która opowiedziała im dlaczego warto segregować śmieci. Dzieci poznały pojęcie recyklingu, dzięki czemu zrozumiały, że możliwe jest odzyskanie materiału, z którego opakowanie zostało zrobione. Dzieci również stworzyły instrumenty muzyczne z wykorzystaniem pustych butelek po wodzie. Wypełniły je różnego rodzaju sypkim materiałem: kaszą, grochem, fasolą, ryżem. Kolejnym krokiem było udekorowanie instrumentów paskami kolorowego papieru. Z tak wykonanych instrumentów dzieci stworzyły orkiestrę butelkową a jej dźwięki dostarczyły im wiele radości.

                                                                                                                      Ewa Dmitruk

 

 

 

 

POŚWIĘĆ GODZINĘ DLA BOHATERA – projekt realizowany przy współpracy przedszkola i rodziców


Ćwiczenie to polega na poświęceniu szczególnej uwagi wybranemu dziecku z grupy. W ciągu całego roku, każde dziecko będzie bohaterem grupy przez jeden dzień. Bohater będzie najważniejszą osobistością grupy, a za pomocą zdjęć i osobistych przedmiotów opowie coś o sobie.Głównym celem tego projektu jest zwrócenie przez dziecko szczególnej uwagi na wszystkich swoich kolegów i koleżanki oraz dostrzeżenie różnorodności grupy.
Szczegółowymi celami jest:
– indywidualne traktowanie każdego dziecka
– pokazanie wszystkim dzieciom z grupy, że są ważne
– sprzyjanie relacji dom-przedszkole
– tworzenie postaw prospołecznych (ćwiczenie uczy, że należy dzielić się swoimi rzeczami, okazywać uczucia innym, należy być cierpliwym)

Opis ćwiczenia:
1. Wybór bohatera. W każdym miesiącu – wg. harmonogramu, jedno dziecko będzie mianowane na bohatera. Maluch mianowany na bohatera dnia otrzyma odznakę, którą będzie można nosić na sobie na przez cały dzień .
2. . Bohater dnia będzie miał specjalne przywileje: będzie stał pierwszy w parze, w kolejce do łazienki itp, będzie mógł także przynieść swoje trzy ulubione zabawki (przedmioty), będą one stały w kąciku bohatera (dzięki temu dziecko nauczy się nimi dzielić z rówieśnikami.
3. W piątek poprzedzający wybór dziecka na Bohatera Dnia rodzice otrzymają kartkę z informacją, że w poniedziałek/lub inny dzień, maluszek będzie bohaterem oraz że należy przygotować przedmioty które dziecko będzie chciało zabrać do przedszkola i umieścić w kąciku bohatera, należy też przygotować zdjęcie, które zawiśnie na naszej tablicy, może to być zdjęcie rodzinne).
4. W dniu bohatera, rodzic przyjdzie do przedszkola i może:
 zorganizować dzieciom ciekawe zabawy związane ze swoim zawodem
 przeczytać książeczkę
 zaproponować wspólne ćwiczenia, zabawy plastyczne lub kulinarne np. dekorowanie ciasteczek
 przynieść do przedszkola pupila dziecka, o ile jest on niewielkich rozmiarów i nie zagrozi bezpieczeństwu innych przedszkolaków
( np. chomik w klatce)
5. W tym dniu dziecku przysługiwać może przywilej pójścia do domu z rodzicem wcześniej niż zwykle. (Po wcześniejszym ustaleniu z nauczycielem)
6. Rodzic może przynieść do przedszkola prezentację multimedialną o bohaterze składającą się ze zdjęć, krótkich filmików, która to zostanie odtworzona podczas specjalnego popołudniowego seansu. Może to być również zbiór zdjęć cyfrowych, ulubiony teledysk lub piosenka- zostaną one zaprezentowane w formie projekcji na rzutniku. Multimedia proszę nagrać na pendrive lub płytę CD. Maksymalnie może to być 15 zdjęć, lub prezentacja trwająca od 5 do 10 minut.
7. Koledzy i koleżanki będą rysować bohatera dnia, zwracając uwagę na jego indywidualne cechy charakterystyczne (kolor włosów, oczu, wzrost itp.) Każde dziecko będzie zbierało wszystkie portrety , jakie wykona poszczególnym bohaterom, dzięki temu będzie można obserwować postępy dziecka w rysowaniu na przestrzeni całego roku.

Zadania dla nauczycieli:
1. Opracowanie harmonogramu na cały rok
2. Przygotowanie broszury z informacją dla rodziców
3. Przygotowanie kącika i odznaki Bohatera Dnia
4. Przygotowanie tablicy na której będą wisiały zdjęcia Bohaterów Dnia
5. Pomoc rodzicom w wyborze i przygotowaniu aktywności



Koordynatorzy projektu:
Ewa Olszewska
Marta Karpuk



Program Bohater Tygodnia uczy dzieci właściwych relacji międzyludzkich. Poprzez zajęcia i zabawy realizowane w ciągu tygodnia, których głównym bohaterem jest jedno z dzieci w grupie, tworzy przyjazną atmosferę wśród dzieci. Wychowankowie dzielą się z innymi informacjami na swój temat, na temat swojej rodziny, przyzwyczajeń, zachowań. Poprzez zabawy ulubionymi zabawkami bohatera, dzieci mają możliwość nawiązania głębszej przyjaźni, a także uczą się dzielić z innymi, współpracować i prezentować na forum grupy

 

BOHATERZY GRUPY "BIEDRONKI"

 

JULIA SOBOLEWSKA

 

NIKOLA GRABOWSKA

ALEKSANDER SZERSZENOWICZ

Dnia 15.02.2017r w grupie „Biedronki” gościli państwo Joanna i Cezary – rodzice Olka. W tym dniu Olek został mianowany na „Bohatera grupy” w ramach Projektu edukacyjnego „Poświęć godzinę dla bohatera”.Pani Joanna opowiedziała o ulubionych zabawkach Olka, o tym jak rodzinnie spędzają wolny czas. Dzieci obejrzały przyniesione zabawki i zdjęcia. Pan Czarek opowiedział o swoim zawodzie budowlańca. Zaprezentował kaski i ochronną odzież odblaskową, w których robotnicy pracują na budowie. Pokazał nowoczesny sprzęt elektroniczny wykorzystywany do projektowania i pomiarów na budowie. Pamiątką ze spotkania są zdjęcia wykonane kamerą termowizyjną i aparatem cyfrowym. Niespodzianką wieńczącą wspaniałe spotkanie był owocowy deser przygotowany dzieciom przez mamę Olka.

 

 

 

 

15.03.2017odbyło się kolejne mianowanie bohatera grupy „Biedronki”, tym razem bohaterem został Staś, który tradycyjnie otrzymał przywileje bohatera, koronę i odznakę, a jego mama przygotowała dla dzieci wiele niespodzianek.  W pierwszej kolejności Pani Agnieszka opowiedziała dzieciom o swojej rodzinie i o pracy zawodowej. Staś przebrał się w strój strażaka, reprezentując w ten zawód swojego taty, dzieci bez problemu zgadły, czym zajmuje się tato chłopca. Po krótkim wprowadzeniu cała grupa obejrzała rodzinne zdjęcia. Ale to nie koniec niespodzianek, mama Stasia zapewniła dzieciom wspaniałą zabawę na zajęciach plastyczno – technicznych, dzięki którym odkryliśmy talent mamy naszego bohatera i stworzyliśmy wiosenne ptaszki. To była wspaniała godzina, poznaliśmy rodzinę Stasia, a chłopiec miał okazję być „najważniejszym” w grupie. Bohater grupy to działanie mające celu m.in. pokazanie wszystkim dzieciom z grupy, że są ważne, a także sprzyjanie relacji dom-przedszkole.

Ewa Olszewska

 

 

 

 

 

PRZEDSZKOLAKI  Z GRUPY "BIEDRONKI" NA WARSZTATACH W MUZEUM

"Z KUFRA PRABABCI"

"OKAŻ MIŁOŚĆ INNYM"

 

 

Drodzy Rodzice,

Dzieci, Nauczyciele

Pracownicy Przedszkola

 

Organizujemy w naszym przedszkolu

akcję ,,Okaż miłość innym” dla dzieci

z DOMU DZIECKA w BIAŁOWIEŻY

pomoc dzieciom potrzebującym z okazji zbliżających się

Świąt Bożego Narodzenia.

Akcja będzie trwała od 15.11.2016r. – 15.12.2016r.

 

Ofiarodawcy mogą przynosić słodycze (batony, ciastka, cukierki, itp.) oraz chemię gospodarczą

W imieniu podopiecznych   Domu Dziecka w Białowieży serdecznie DZIĘKUJEMY!

 

Prosimy o przynoszenie produktów do grupy „Biedronki”

 

              Koordynatorzy akcji:  Agnieszka Kośko , Alicja Pęska, Ewa Olszewska, Barbara Drozdowska

 

KIM BĘDĘ

 

Dnia 21.XII.2016 dzieci z grupy "Motyle" obserwowały przekazanie samochodów dla strażaków i policjantów. Uroczystość odbyła się na Placu Ratuszowym

Dzieci z grupy są zainteresowane pracą służb w naszym mieście, dlatego miały okazję poszerzyć swoją wiedzę nt. wyglądu wozów oraz umundurowania funkcjonariuszy.

Niektórzy swoje zainteresowania wynoszą z domu, ponieważ ich rodzice pracują w policji. Dzieci otrzymały znaczki odblaskowe od funkcjonariuszy drogówki i zostały zaproszone do wspólnego zdjęcia

Danuta Rytel

 

 

 

 

GÓRA GROSZA

 

Akcja ,,Góra Grosza” organizowana jest pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Celem akcji jest uświadomienie dzieciom i młodzieży, że nawet drobne grosze zebrane przez miliony dzieci i młodzieży mogą stanowić wartość – stać się ogólnopolską ,,Górą Grosza”, którą po przeliczeniu wykorzystamy na pomoc dla dzieci z domów dziecka. Chcemy pokazać dzieciom i młodzieży, że nawet ,,dziecięcy” grosz stanowi wielką siłę. Warto oszczędzać i nawet najmniejsze nominały, które zebrane w całość mogą pomóc odmienić smutny los samotnych dzieci.

Po raz kolejny nasze Przedszkole organizuje zbiórkę monet -to już XVII edycja

Termin  akcji  28 listopada - 9 grudnia  2016, wrzucamy monety do przygotowanych puszek w salach

Zapraszamy wszystkie dzieci , rodziców , nauczycieli, pracowników przedszkola do włączenia się w ogólnopolską akcję

 

 

Towarzystwo NASZ DOM

Al. Zjednoczenia 34

01-830 Warszawa

  Koordynatorzy akcji : Barbara Drozdowska, Agnieszka Kośko, Ewa Olszewska, Alicja Pęska, Barbara Moczulska

,                                                                

                                                   

                                                 

                                                   

                                     

Ogólnopolski Projek Edukacyjny „Wędrująca książka”.

 

Nasze przedszkole bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym: „Wędrująca książka” autorstwa p. Anny Tuczyńskiej. Grupa „Biedronki” wspólnie z wychowawczyniami wymyśliły tytuł książki, opracowały okładkę, narysowały główną bohaterkę: Olę, tak zaczęła się przygoda z książką, która teraz powędruje do innego przedszkola, gdzie, przedszkolaki stworzą ciąg dalszy opowieści o dziewczynce.

Książka jest ponadczasowym dobrem, które niesie ze sobą wiele wartości. To dzięki czytaniu książek: wzbogacamy swoją wiedzę, przenosimy się w świat wartości, uczymy się aktywnego słuchania, trenujemy pamięć, pobudzamy naszą wyobraźnię, poszerzamy swój zasób słownictwa itp. Walorów aktywnego czytania książek jest wiele, ale we współczesnym świecie czynność ta, jest wypierana przez bogatą ofertę zastępników, które serwują nam nagminnie wysokie technologie.  Projekt „Wędrująca książka” ma za zadanie popularyzować czytelnictwo, przedstawiać jego aspekty i walory, a także ma pozyskiwać młode pokolenie do tego by stawało się ono aktywnym odbiorcą dzieł stworzonych i tych, co mają powstać. Projekt jest skierowany w szczególności do nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym.  Na wybór tematyki projektu wpływ miały następujące czynniki: - List otwarty Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudy, który inaugurował piątą edycję projektu „Narodowe Czytanie” - kierunek polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2016/2017, który brzmi „Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. Projekt „Wędrująca książka” odnosi się do ” Podstawy programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych” i uwzględnia następujące jej obszary: Obszar 3 - Wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci. Obszar 14 - Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.  

Cele główne projektu:  

- rozwijanie zainteresowań czytelniczych - rozbudzanie twórczości i fantazji dziecięcej - rozwijanie kompetencji komunikacyjnych  - wzbogacanie słownika biernego i czynnego  - budzenie szacunku wobec cudzej własności - nawiązanie ogólnopolskiej współpracy między przedszkolami 

Czas realizacji projektu: listopad 2016 – marzec 2017

Ewa Olszewska

 

 

 

 „Sowa mądra głowa”
Ogólnopolski Konkurs Plastyczny


Organizatorem konkursu jest Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim
ul. Żeromskiego 4
17 – 100 Bielsk Podlaski
woj.podlaskie
tel: 857302621


Osobami odpowiedzialnymi za przeprowadzenie konkursu są: Elżbieta Osipiuk, Iwona Owerczuk,


Cele konkursu:
rozwijanie inwencji twórczej
poszukiwanie różnorodnych rozwiązań plastycznych


3.Uczestnicy konkursu: dzieci w wieku 3 – 6 lat (każda placówka może zgłosić 4prace)
4.Regulamin konkursu:
zadaniem konkursowym jest przygotowanie wizerunku sowy,
technika dowolna,
forma przestrzenna lub płaska - format prac A3 lub A4, prace powinny być odpowiednio zaopatrzone na czas transportu,
ocenie podlegają prace indywidualne i grupowe,
każda praca powinna zawierać metryczkę: imię i nazwisko dziecka, wiek dziecka, imię i nazwisko nauczyciela, adres placówki, numer telefonu, e-mail nauczyciela pod kierunkiem którego została przygotowana praca konkursowa
5.Termin zgłaszania prac: do 18.11.2016r., na adres:
Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim
ul. Żeromskiego 4
17-100 Bielsk Podlaski
woj.podlaskie
6.Oceny zgłoszonych prac dokona komisja powołana przez organizatora. Oceniane będą walory artystyczne, pomysłowość, oryginalność i samodzielność wykonania prac.
7.Ogłoszenie wyników nastąpi na koniec listopada 2016r.

Nagrody, dyplomy i podziękowania dla zwycięzców zostaną wysłane pocztą. Każdy z uczestników otrzyma pamiątkowy dyplom. Wszystkie prace zostaną wyeksponowane na pokonkursowej wystawie w holu przedszkola. Udział w konkursie jest jednoznaczny z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych. Prace pozostają do dyspozycji organizatorów.

Elżbieta Osipiuk

 

 

 

Rozstrzygniecie  konkursu „Jestem zdrowy cały rok”

 

Dnia 18.XI.2016 odbyło się rozstrzygnięcie II edycji ogólnopolskiego konkursu plastycznego „Jestem zdrowy cały rok – owoce i warzywa” organizowanego przez nauczycielki Przedszkola Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim. W konkursie wzięło udział ponad 400 dzieci z 60 miast z całej Polski. Wśród laureatów przybyłych na uroczyste wręczenie dyplomów i nagród były dzieci z przedszkoli i oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych z Siemiatycz, Bociek, Topczewie, Łubina Kościelnego, Augustowa. Udział wzięły również dzieci z bielskich placówek oraz dzieci z naszego przedszkola. Organizatorzy zaprosili eksperta od zdrowego żywienia, intendenta przedszkola – Panią Irenę Mroczyńską, która wygłosiła prelekcję dla najmłodszych. Dzieci z grupy „Misie” zaprezentowały montaż słowno – muzyczny, a 5-6 latki „Biedronki” przygotowały na zajęciach kulinarnych mufinki marchewkowe dla wszystkich uczestników uroczystości. Nagrodzone prace wyeksponowane zostały na holu przedszkolnym, z pozostałych utworzony został album promujący zdrowy styl życia. Wszystkim dziękujemy za nadesłane prace, laureatom gratulujemy. Dziękujemy  sponsorom i sympatykom naszego przedszkola za wsparcie i pomoc w realizacji naszych  działań i przedsięwzięć. Zapraszamy na kolejną edycję konkursu.

Organizatorzy konkursu

Ewa Olszewska

Ala Makacewicz

 

 

 

 

 

 

WYNIKI II EDYCJI KONKURSU PLASTYCZNEGO – „JESTEM ZDROWY CAŁY ROK”.

 „Warzywa i owoce”.

 

 

Dnia 10.11.2016 komisja w składzie:

Ewa Oksiuta – dyrektor

    Ewa Dmitruk – nauczyciel

               Barbara Drozdowska – nauczyciel

po obejrzeniu wszystkich prac plastycznych a było ich 400 ogłosiła wyniki:

 

 

w grupie wiekowej 3 latki:

I miejsce – Konrad Badowski (zespół downa) – Przedszkole Niepubliczne „Sezamkowe nr 2” 

                  w Bydgoszczy

II miejsce – Alicja Romaniuk Przedszkole nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim

III miejsce – Maksymilian Janik – Samorządowe Przedszkole Sękowa woj. Małopolskie

 

Wyróżnienia:

- Filip Maszczyński – Niepubliczne Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi „Akademia mądrych sówek” w Katowicach

- Anna Wan – Publiczne Przedszkole przy Stadionie w Wrocław

 

Wyróżnienie specjalne:

Grupa 3 – 4 latki „Kaczuszki” w Przedszkolu im. Sióstr Sercanek w Brańsku

 

 

w grupie wiekowej 4 latki:

I miejsce – Weronika Antczak  –  Przedszkole nr 3  z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce

II miejsce – Izabela Gałuszewska - Przedszkole nr 5 „Krasnala Hałabały” w Bielsku

                   Podlaskim

III miejsce –Gabriela Pszeniczna Samorządowe  Przedszkole w Przecławiu woj. Podkarpackie

 

Wyróżnienia:

- Aleksandra Banaszuk -  Oddział przedszkolny Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w

   Łubinie Kościelnym

- Franciszek Brzeziński – Przedszkole Nr 96 w Warszawie

 

Wyróżnienie specjalne:

- Kornel Budka – Przedszkole Niepubliczne „Karmelki” w Bielsku Podlaskim

 

 

w grupie wiekowej 5 latki:

I miejsce – Sandra Chowaniec - Publiczne Przedszkole Nr 1 Świdwin woj. Zachodniopomorskie

II miejsce – Julia Bogusz  – Zespół Szkół w Augustowie

III miejsce –Aleksandra Wojcieszuk – Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w  Bielsku Podlaskim

 

Wyróżniania;

- Amelia Niewińska  – Oddział przedszkolny Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w

   Łubinie Kościelnym

- Magdalena Chomicka - Przedszkole Niepubliczne „Karmelki” w Bielsku Podlaskim

 

Wyróżnienie specjalne:

- Wojciech Wasilewski - Oddział przedszkolny Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w

   Łubinie Kościelnym

 

w grupie wiekowej 6 latki:

I miejsce – Julia Kubek – Przedszkole Publiczne w Pilźnie woj.Podkarpackie

                 - Dawid Karolczuk – Przedszkole Nr 9 „Leśna Polana” w Bielsku Podlaskim

II miejsce – Kamila Sawczyńska  – Przedszkole nr 3  z Oddziałami Integracyjnymi w

                    Hajnówce

                  - Julia Wińska – Szkoła Podstawowa w Topczewie

III miejsce – Paula Onacik – Niepubliczne Przedszkole „Karmelki” w Bielsku Podlaskim

                   - Amelia Kuczyńska - Przedszkole nr 5 „Krasnala Hałabały” w Bielsku

                   Podlaskim

 

Wyróżnienia:

- Maja Hruświcka  –Przedszkole nr 1  w Siemiatyczach

- Oliwia Paszkowska – Przedszkole nr 7 „Kubusia Puchatka” w Bielsku Podlaskim

 

Wyróżnienia specjalne:

- Maja Siatkowska - Przedszkole nr 3  z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim

- Aleksander Szerszenowicz - Przedszkole nr 3  z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim

 

 Organizatorzy przyznali dodatkowe wyróżnienia, za oryginalność, pomysłowość oraz technikę wykorzystaną do wykonania pracy ze względu na dużą ilość prac

 

Nadia Żandarska l.5 Przedszkole Niepubliczne”Miś” Szczecinek

Bartosz Wysocki l.5 Przedszkole Niepubliczne „Miś” Szczecinek

Grzegorz Sajewicz l.6 Przedszkole nr3 z Oddziałąmi Integracyjnymi Hajnówka

Kalina Palak l.3 Zespół Szkolno- Przedszkolny nr5 Przedszkole Publiczne nr35 Rzeszów

Amelia Aleksiejuk l.4 Zespół Szkół Boćki

Konrad Andrzejczuk l.3 Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II Łubin Kościelny

Franciszek Smulski l.5 Publiczne Przedszkole Nr1 Świdwin

 

 

 18.11.2016 w Przedszkolu Nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim  o godz 9.30 odbędzie się uroczyste wręczenie nagród

 Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie i zapraszamy na kolejną edycję.

Koordynatorzy konkursu: Ewa Olszewska, Ala Makacewicz

 

 

Inauguracja projektu edukacyjnego w grupie 5-6 latki „Biedronki”

„ Mapa z kartek, czyli pocztówkowe przedszkola

 Przedszkolaki z Przedszkola Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim, postanowiły nawiązać współpracę z innymi dziećmi w całym kraju. Pani Ewa Olszewska, przy współpracy z innymi nauczycielami i instytucjami wspierającymi pracę przedszkola zainicjowała projekt edukacyjny „Pocztówkowe przedszkola”, którego głównym celem jest nawiązanie kontaktu z dziećmi z innych placówek oświatowych poprzez korespondencję. Na początek wybraliśmy formę tradycyjnego wysyłania pocztówek i listów, bo jest to coś trwałego. Nie ma wątpliwości, że pisanie listów i kartek zajmuje trochę czasu, ale każdy list niesie ze sobą jakąś historię, każdy ma duszę. Czytanie ich jest magicznym momentem dla odbiorców – całej społeczności przedszkolnej.

Ponadto, pisanie listów tworzenie kartek ćwiczy wyobraźnię i cierpliwość oraz rozwija kreatywność. Nadawca wkłada wiele pracy i serca w napisanie i ozdobienie pocztówek, jesteśmy pewni, że warto już od najmłodszych lat uczyć dzieci, że jest to bardzo ciekawa forma komunikowania się z innymi osobami, aby w późniejszym czasie również one podtrzymywały tą tradycję. Dzieci z otrzymanych kartek pocztowych tworzą mapę Polski, która będzie nie tylko wspaniałą pamiątką na długie lata, ale i pomocą dydaktyczną wykorzystywaną podczas zajęć o naszej Ojczyźnie.  Dodatkowo stając naprzeciw wyzwaniom technologicznym współpraca nie kończy się na stworzeniu mapy Polski, w dalszej części projektu, mali uczniowie będą przygotowywać kolorowanki i prezentacje o swoim mieście przy pomocy technologii informatycznej i przesyłać je zaprzyjaźnionym placówkom. Projekt pokazuje tradycję, jej wartość, ale i za razem nowoczesne środki przekazu. Jego atrakcyjność polega na innowacyjnym pomyśle, ciekawych formach przekazu i aktywnym udziale uczestników projektu.

     Zachęcamy wszystkie przedszkola do współpracy.

Za pomoc w realizacji projektu dzieci wraz z nauczycielkami serdecznie dziękują rodzicom, Poczcie Polskiej, oraz firmie drukarskiej ABA za ufundowanie konturowej mapy Polski.

Ewa Olszewska

 

 

 

Projekt edukacyjny

„Pocztówkowe przedszkole”

 

Wstęp

 

W dzisiejszych czasach tradycyjne wysyłanie pocztówek czy listów wypierane jest przez korzystanie z nowych technologii komunikacyjnych. Łatwiej i taniej napisać maila, SMS, porozmawiać na czacie albo wysłać wiadomość na portalu społecznościowym.  Dużym plusem tych form przekazu jest szybkie dotarcia do adresata. Ale skrzynkę odbiorczą opróżnimy, SMS skasujemy, a portale społecznościowe, których teraz używamy za kilka lat przestaną istnieć. Natomiast pocztówki i listy to coś trwałego. Mogą one stać się wspaniałą pamiątką na długie lata. Nie ma wątpliwości, że pisanie listów i kartek zajmuje trochę czasu, ale każdy list niesie ze sobą jakąś historię, każdy ma duszę. Czytanie ich jest magicznym momentem dla odbiorców. Ponadto, pisanie listów ćwiczy wyobraźnię i cierpliwość oraz rozwija kreatywność. Nadawca wkłada wiele pracy i serca w napisanie i ozdobienie pocztówek. Jest to też odskocznia od zbyt prostych form dzisiejszego komunikowania się i może dać wiele radości dzieciom czy dorosłym. Okazją do wysłania pocztówki nie muszą być tylko święta. Dlatego warto już od najmłodszych lat uczyć dzieci, że jest to bardzo ciekawa forma komunikowania się z innymi osobami, aby w późniejszym czasie również one podtrzymywały tą tradycję.

 

Idea wiodąca projektu:

Propagowanie tradycyjnego sposobu przesyłania informacji w formie pocztówek i listów.

Cel główny:

Wymiana pocztówek i listów z innymi przedszkolakami na terenie całej Polski.

 

Cele ogólne:

 

ü nawiązanie kontaktu z dziećmi z innych placówek oświatowych;

ü zapoznanie z zawodami pracowników poczty oraz zadaniami urzędu pocztowego;

ü promowanie własnego regionu i przedszkola;

ü poznawanie innych miejscowości oraz kultury i tradycji ich mieszkańców;

ü prezentowanie działań dzieci;

ü wzbogacenie słownika dziecka;

ü nabywanie i doskonalenie umiejętności matematycznych dzieci poprzez wykorzystywanie tematyki programu;

ü kształtowanie spostrzegawczości i uwagi;

ü doskonaleniesprawności manualnych;

ü rozwijanie zdolności artystycznych.

 

Cele operacyjne:

 

·         dziecko zna pojęcia związane z urzędem pocztowym;

·         dziecko wie, kim jest listonosz;

·         dziecko wie, z jakich okazji można wysyłać pocztówki i listy;

·         dziecko zna pojęcia: adresat, nadawca, adres;

·         dziecko wie, jak wypełnić kartkę pocztową;

·         dziecko wie, w którym miejscu nakleić znaczek;;

·         dziecko wie, gdzie wrzuca się listy/pocztówki, jak się je wysyła;

·         dziecko rozumie znaczenia słów „nad”, „pod”, „obok”, „na górze / dole”, „z prawej/ z lewej strony”; „cięższy”, lżejszy” itp.;

·         dziecko samodzielnie tworzy i ozdabia kartkę pocztową;

·         dziecko projektuje znaczek pocztowy;

·         dziecko zna zabytki oraz ważne miejsca własnej miejscowości i regionu;

·         dziecko recytuje wierszyki i śpiewa piosenki powiązane z tematyką;

·         dziecko rozumie znaczenie wysyłania pocztówek dla ich odbiorców;

·         dzieckozna swój adres;

·         dziecko chętnie uczestniczy w zabawie;

·         dziecko uważnie słucha treści przekazywanych przez nauczyciela i gości;

·         dziecko współdziała z rówieśnikami w grupie.

 

 

Formy realizacji:

 

1.     Zajęcia dotyczące min. wysyłania listów i kartek pocztowych:

 

?  zapoznanie z historią dotyczącą wysyłania pocztówek i listów;

?  zapoznanie z pracą listonosza i pocztowców;

?  zapoznanie z instytucją jaką jest poczta oraz oferowanymi usługami;

?  kalkowanie symbolu Poczty Polskiej;

?  oglądanie zdjęć i filmów o tematyce związanej z pocztą;

?  wyjaśnienie pojęć: nadawca, adresat, adres;

?  omówienie poszczególnych miejsc na kartce pocztowej i kopercie: miejsce na adres, znaczek, treść;

?  poznanie drogi listu (historyjki obrazkowe);

?  zabawy naśladowcze w kąciku pocztowym;

?  słuchanie opowiadańo tematyce związanej z pocztą, np.: „Wędrówka listu” (A. Dudek)

?  słuchanie wierszyków, np.:  „Na poczcie" (M. Brykczyński);„O Grzesiu kłamczuszku i jego cioci” (J. Tuwim);„Znamy pana listonosza”, „Znaczki pocztowe”, „Podróż paczki”, „Poczta” (B. Forma); „List” (H.  Szayerowa);„Listonosz”

?  naukapiosenek, np.: „Piosenka o listonoszu” (B. Forma), „Chodzi listonosz”;

?  utrwalanie znajomości nazwiska i miejsca zamieszkania;

?  zabawy z etykietami z imieniem i nazwiskiem;

?  kolorowanie obrazków;

?  zabawy matematyczne z wykorzystaniem znaczków, pocztówek i kopert (liczenie, szeregowanie, klasyfikowanie);

?  zabawy dotyczące ważenia paczek , porównywania ich wielkości i wagi;

?  tworzenie stempli z różnych materiałów;

?  układanie znaczków i pocztówek z elementów;

?  zabawy pantomimiczne i dramowe związane z wysyłaniem listów;

?  rozwiązywanie zagadek;

?  oglądanie klaserów ze znaczkami;

?  zabawy ruchowe, np.: „Listonosz na rowerze”, „Dostałam list”, „Znaczki”,Co robię na poczcie?” (B. Forma); „Przyszedł Pan Listonosz".

 

Zasadnicze zajęcia dydaktyczne z realizacją ww. zadań przeprowadzone zostaną w dniach 3 - 13 października, natomiast w toku całego okresu realizacji projektu odbywać się będą zabawy związane z jego tematyką (przy okazji wysyłania lub odebrania pocztówki czy listu). Zdobywanie wiadomości i umiejętności przez dzieci na bieżąco będą podlegać ewaluacji. Dzieci zdobywają odznaczenia: Miłośnik poczty, Wzorowy nadawca, Mistrz znaczka, Mistrz pocztówki, Przyjaciel przedszkolaków.

 

2.     Obchody Międzynarodowego Dnia Poczty, Dnia Znaczka i Tygodnia pisania listów – 9 - 15 października

 

?  Wycieczka do Urzędu Pocztowego

?  Konkurs na najpiękniejszy znaczek:

Dzieci pod nadzorem rodziców przygotowują znaczekdowolną techniką plastyczną (maksymalnie w formacie A6). Najistotniejsza będzie tu inwencja dziecka i samodzielne wykonanie pracy.  Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi dnia 15 października 2016 r.

3.     Wysyłanie pocztówek i listów

?  projektowanie i ozdabianie pocztówek;

?  wspólne redagowanie treści listów;

?  odczytanie listów od innych przedszkolaków (nauczyciel lub chętne dzieci);

?  przygotowywanie niespodzianek dla adresatów;

?  ekspozycja otrzymanych pocztówek na tablicy „Pocztówkowe Przedszkole”.

 

Inauguracja wysyłki następuje w okresie Tygodnia Pisania Listów. Pocztówki i/lub listy wysyłane są raz w miesiącu: od października do maja (z wyłączeniem miesiąca stycznia). Ich liczba musi być minimum równoznaczna z liczbą dzieci w oddziale (tak, aby każde dziecko mogło zdobyć znaczek nadawcy). Tematyka kartek i listów związana jest z obchodzonymi świętami lub ważnymi wydarzeniami przedszkolnymi. Terminarz wysyłania pocztówek oraz ich tematyka przedstawia się następująco:

Wrzesień – pocztówki ze swojej miejscowości na powitanie

1)       10 - 13 października (Międzynarodowy Dzień Poczty)

2)       21 - 25 listopada (Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień)

3)       12 - 16 grudnia (Boże Narodzenie)

4)       6 - 10 lutego (Walentynki)

5)       6-10 marca (Międzynarodowy Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzn)

6)       3 - 7 kwietnia (Wielkanoc)

7)       15-19 maja (Dzień Dobrych Uczynków)

8)       1 – 5 czerwiec (Dzień Dziecka/Koniec roku szkolnego)

 

4.     Stworzenie mapy Polski „Pocztówkowe Przedszkola”

 

Finalnym elementem projektu będzie stworzenie mapy Polski „Pocztówkowe Przedszkola” i zaprezentowanie jej na tablicy w holu przedszkola. Na mapie zaznaczone zostaną miejscowości, z którymi nawiązano wymianę pocztową.

Organizacja pracy (formy i metody pracy)

 

Praca związana z realizacją czynności wymienione w projekcie przebiegać będzie w oparciu o zajęcia prowadzone z całą grupą, w małychzespołachi indywidualnie w ciągu pobytu dziecka w przedszkolu.

 

Podczas realizacji programu wykorzystywane będą min. następujące metody pracy z dzieckiem:

?  Metody czynne:

o   metoda zadań stawianych dziecku;

o   kierowania własną działalnością dziecka;

o   metoda ćwiczeń;

o   samodzielnych doświadczeń;

o   wycieczki i spacery.

 

?  Metody słowne:

o   opowiadania,rozmowy, zagadki;

o   objaśnienia i instrukcje.

?  Metody percepcyjne: 

o   obserwacja i pokaz;

o   przykładu.

?  Metoda twórczego myślenia J. Osborne „Burza mózgów”

?  Techniki parateatralne:

o   drama;

o   pantomima.

 

Rola nauczyciela w realizacji programu:

 

ü Przeprowadzanie zajęć dydaktycznych dotyczących tematyki programu.

ü Pisanie listów oraz pomoc przy ich adresowaniu.

ü Zorganizowanie wycieczki do Urzędu Pocztowego.

ü Organizowanie wyjść do poczty lub najbliższych miejsc skrzynek pocztowych w celu wysłania pocztówek i listów.

ü Zaprojektowanie odznaczeń i przydzielanie ich na bieżąco dzieciom.

ü Umieszczanie zapisów w dzienniku zajęć dotyczących realizacji projektu.

 

Okres realizacji projektu: październik 2016 r. – czerwiec 2017 r.

koordynator projektu : Ewa Olszewska

zespół :Alicja Pęska, Agnieszka Kośko, Barbara Drozdowska

  

 

 

 

 

Od ziarenka do bochenka…

W ramach realizacji programu w grupie 4-latków: „Rosnę zdrowo czyli dzieciaki w kuchni” zaprosiliśmy na spotkanie pana Grzegorza Dąbrowskiego- założyciela firmy BioLife, rolnika, propagującego zdrowy tryb życia. Gość opowiedział nam o tym jak powstaje mąka z ziaren, zobaczyliśmy na zdjęciach prace rolnika i młynarza oraz narzędzia i maszyny ułatwiające wykonywanie takich prac. Najpierw sieje się zboże, które rośnie, następnie je kosi i młóci i oddaje do młyna do zmielenia. Następnie z mąki, zaczynu i wody piecze się chleb. Nasz gość przyniósł do przedszkola różne rodzaje mąki: ekologiczną żytnią, kokosową, jaglaną, kasztanową, ziarna w torebkach i poczęstował nas niezwykle smacznymi i zdrowymi chipsami: jabłkowymi, kokosowymi i bananowymi. Powiedział nam, iż u siebie w domu zawsze wypieka zdrowy chlebek, podał proporcje i zachęcił nas abyśmy upiekli taki w przedszkolu. Mając zasoby różnych rodzajów mąk na pewno spróbujemy! Dziękujemy panu Grzegorzowi za ciekawy wykład, prezenty oraz życzymy dalszych sukcesów w swojej pracy.

Joanna Pietruczuk

 

te

,,Ruch to zdrowie”

W dniu 7.10.2016r. grupa ,,Biedronki” zaprosiła grupę ,,Motyle” na wspólne zawody sportowe .Dzieci zostały podzielone na dwie drużyny i przystąpiły do zabaw i wspólnych ćwiczeń. Głównymi celami zawodów było:

- rozwijanie sprawności fizycznej i odporności psychicznej dzieci

- tworzenie atmosfery współpracy i współdziałania w zespole

- poznawanie i przestrzeganie zasad zdrowej rywalizacji sportowej

- rozwijanie odporności emocjonalnej w sytuacjach porażki i zwycięstwa

- poznawanie i stosowanie zasad właściwego dopingu sportowego

Wspólnym ćwiczeniom pomimo wysiłku towarzyszył uśmiech na twarzach .Po każdej konkurencji drużyny  otrzymywały punkty a na zakończenie medale – naklejki.

 

 Barbara Moczulska

 

 

 

 

Kultywowanie Tradycji Białoruskich wśród przedszkolaków

 

3 października 2016 r. gościł w naszym przedszkolu Tomasz Sulima- dziennikarz, etnograf, działacz białoruskiej mniejszości, radny w Bielsku Podlaskim. Dzieci uczestniczące w spotkaniu w ramach zajęć Kultywowania Tradycji Białoruskich Podlasia, wzięły udział w zabawach i tańcach ludowych, zapoznały się z instrumentem muzycznym dętym: Dudy oraz ludowym strojem białoruskim. Celem nowo powstałych zajęć jest zdobycie wiedzy o tradycji regionu, wprowadzenie dzieci w świat obyczajów, obrzędów i kultury własnych przodków, ukazanie piękna sztuki ludowej: tańca, muzyki, zapoznanie z ciekawymi ludźmi kultywującymi tradycję ludową oraz ich wytworami.

 

                                                                                                                        

                                                                                                                                                                                                                                                        Joanna Pietruczuk

 

 

 

 

 

WYCIECZKA DO LASU "ŚWIĘTO ZIEMNIAKA"

 

W dniu 28.09.2016r.dzieci z grupy ,,Biedronki” oraz zuchy z Gromady Zuchowej ,,Leśne Duszki” uczestniczyły w wycieczce do bazy harcerskiej w Doktorcach. Dzieci mogły wspólnie pobawić się oraz obserwować naturalny ekosystem świata roślin i zwierząt. Las jest bogatym źródłem poznania świata przyrodniczego .Dzieciom w wieku przedszkolnym należy stwarzać okazję do poznawania środowiska przyrodniczego w toku różnych form aktywności. Podczas spacerów po lesie dzieci poznawały przyrodę zmysłami -słuchu, wzroku i dotyku. Nasze dzieci doskonale wiedzą jak należy chronić las:

,,Nie wolno zostawiać śmieci!”

,,Nie można rozpalać ognisk!”

,,Nie płoszyć zwierząt !”

,,Nie hałasować!”

Miłym akcentem było wspólne biesiadowanie podczas pieczenia kiełbasek i ziemniaków w ognisku. Na deser druh Darek przywiózł   pyszne pączki.Wycieczka była udana i dostarczyła dzieciom mnóstwo niezapomnianych wrażeń.

Barbara Moczulska

 

 

 

Zaproszenie do udziału w II edycji ogólnopolskiego konkursu plastycznego
"Jestem zdrowy cały rok – owoce i warzywa"



Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim zaprasza wszystkie dzieci w wieku przedszkolnym, wraz z nauczycielami i rodzicami do udziału w II edycji ogólnopolskiego konkursu plastycznego "Jestem zdrowy cały rok – owoce i warzywa” Przedmiotem Konkursu jest wykonanie pracy konkursowej wg. kryteriów podanych przez Organizatora w postaci pracy plastycznej. Na najciekawsze prace czekają nagrody. Każdy uczestnik konkursu otrzyma dyplom. Czekamy na Wasze prace.

Termin nadsyłania prac: 31.10.2016


Kontakt w sprawie konkursu:
Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim
Ul. Żeromskiego 4
17-100 Bielsk Podlaski
Koordynatorzy:
Ewa Olszewska i Ala Makacewicz




REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO
,,Jestem zdrowy cały rok – owoce i warzywa ''


I. Celem konkursu jest:
- rozwijanie zainteresowań plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka
- inspirowanie do pracy twórczej
- podsumowanie wiedzy na temat zdrowia
- zwrócenie uwagi na potrzebę dbania o zdrowie oraz spożywania owoców i warzyw
- kształtowanie postaw prozdrowotnych

II.
Uczestnikami konkursu są dzieci w wieku 3-6 lat
Uczestnicy zostaną podzieleni na 2 grupy wiekowe:
Grupa I - 3 - 4latki
Grupa II – 5-6 latki
W każdej z grup wiekowych zostaną przyznane 3 nagrody i 2 wyróżnienia.
III.
Organizatorem konkursu jest:
Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielsku Podlaskim
2. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwają koordynatorzy:
Ewa Olszewska, Ala Makacewicz
IV.
Prace konkursowe powinny być wykonane samodzielnie, zgodnie z tematem konkursu.
Prace wykonane dowolną techniką plastyczną ( rysowanie, malowanie, wyklejanki, wydzieranki, kolaż, kalendarz , album itp.) w formacie A4 lub A3.
Do pracy należy dołączyć metryczkę.
Nadesłanie pracy jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestnika dla potrzeb niezbędnych do realizacji konkursu (zgodnie z Ustawą z 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.).
Prace należy dostarczyć do 31.10. 2016 na adres przedszkola:

Przedszkole Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi
Ul. Żeromskiego 4
17-100 Bielsk Podlaski
Z dopiskiem "Jestem zdrowy cały rok – owoce i warzywa"

V.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do 16.11. 2016.
Prace zostaną ocenione przez komisję powołaną przez organizatorów.
Zwycięzcom zostaną przyznane nagrody.
Po rozstrzygnięciu konkursu prace zostaną wyeksponowane na wystawie pokonkursowej w przedszkolu.
Prace przechodzą na własność organizatora konkursu.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany terminu rozstrzygnięcia konkursu.

Koordynatorzy konkursu:
Ewa Olszewska
Ala Makacewicz


Załącznik 1:
Metryczka pracy:
 

 

Tytuł pracy

 

Imię, nazwisko i wiek autora pracy

 

Imię i nazwisko opiekuna dziecka

 

Nazwa i adres przedszkola, telefon

 

 


 

 

SPOTKANIE LOGOPEDÓW

02.06.2016 w naszym przedszkolu odbyło się spotkanie sieci współpracy i samokształcenia logopedów z powiatu bielskiego. Celem spotkania było:

  1. Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych metodą "Porannego Kręgu"- pokaz zajęcia .Omówienie metody

  2. Pomoce multimedialne wykorzystane w pracy logopedycznej

  3. Wypracowanie propozycji, zagadnień na przyszły rok szkolny2016/2017.

Spotkanie prowadziła: mgr Danuta Zinowczyk- logopeda, mgr Alina Krupicka- fonoaudiolog, mgr Elżbieta Osipiuk- oligofrenopedagog, mgr Joanna Pietruczuk- oligofrenopedagog oraz mgr Maria Marciniak- Kraśko -logopeda koordynator sieci.

 

 

 

 

TABLICA INTERAKTYWNA W NASZYM PRZEDSZKOLU

 

Okres największego rozwoju intelektualnego, społecznego i emocjonalnego to wiek od 3 do 6 lat. W tym czasie najbardziej intensywnie rozwijają się u dzieci procesy poznawcze takie jak: pamięć, uwaga, myślenie. W trosce o optymalny rozwój tych funkcji , w naszym przedszkolu wykorzystujemy najnowocześniejsze osiągnięcia technologii multimedialnych w edukacji, a mianowicie tablicę interaktywną.Jest to pomoc dydaktyczna, która wspomaga pracę nauczyciela i ukierunkowuje dziecko na: celowe i efektywne wykorzystywanie zdobyczy współczesnych osiągnięć technologicznych. Praca z tablicą interaktywną w naszym przedszkolu jest odpowiedzią na intensywny rozwój społeczeństwa informacyjnego. Prawidłowe zapoznanie dziecka z aspektami multimediów jest bowiem nieodzownym elementem współczesnej edukacji, a tym samym wprowadza nową jakość do naszego przedszkola, które umiejętnie łączy tradycyjne metody i środki edukacji z wyzwaniami jakie stawia przed dziećmi XXI wiek.
Tablica interaktywna wykorzystywana jest podczas zajęć dydaktycznych, które odbywają się w placówce planowo i zgodnie z rocznym i miesięcznymi planami pracy. Tablica interaktywna dysponuje funkcjami, których nie posiadają żadne inne środki. Jest nieoceniona w pracy z dzieckiem. Pozwala dzieciom poznać, to czego nie mogą zobaczyć w rzeczywistości, służy do rozwiązywania: zagadek, rebusów, układania puzzli, wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych, rozwija spostrzegawczość, ćwiczy pamięć ,słuch muzyczny i fonematyczny. Każdy wykorzystywany przez nas program multimedialny dostarcza dzieciom zarówno bodźców dźwiękowych jak i wizualnych. Tablica interaktywna posiada wiele zalet, spośród, których można wymienić:


– możliwość obserwacji, analizy i syntezy zjawisk, obiektów, w tym także niedostępnych w bezpośredniej percepcji, czyli mikoroskopowych i co jest szczególnie istotne jest, to dostrzegalne i wdziane przez wszystkich uczestników zajęć jednocześnie,
– wzbogacanie prowadzonej aktualnie prezentacji o nowe elementy, które powodują wzrost zainteresowania zajęciami,
– doskonalsze wykorzystanie wszystkich programów multimedialnych, materiałów dydaktycznych poprzez zastosowanie możliwości wykonywania notatek na tzw. stop-klatkach i zapisywanie ich w formie elektronicznej,
– intuicyjność i łatwość obsługi przez dzieci, które podczas manipulowania ikonami z paska zadań same decydują w jaki sposób wykorzystać możliwości urządzenia.


Tablica interaktywna współpracuje z komputerem i i z wysokiej klasy krótkoogniskowym projektorem multimedialnym. Projektor ze względu na swoje właściwości konstrukcyjne nie stwarza najmniejszego zagrożenia dla narządów wzroku. Sama tablica działa jak duży ekran dotykowy, który może być obsługiwany za pomocą: pisaka lub dotyku. Jego najbardziej istotną cechą jest pełna interreakcja z dzieckiem. Maluch może pisać, rysować, malować, zaznaczać, podkreślać, na każdym wyświetlonym na ekranie obrazie. Dzięki temu, iż może się bawić, przyswaja wiedzę bez przekonania, że zajęcia są monotonne i nieciekawe.
Metodą wychowania i nauczania w wieku przedszkolnym jest zabawa – praca z tablicą interaktywną umożliwia i zaspakaja tę potrzebę , gdyż oprócz wartości edukacyjnych daje ona możliwość aktywnej rozrywki.

Agnieszka Kośko

 

Oto kilka zdjęć tablicy ze spotkania prezentującego możliwości pracy z małym dzieckiem

 

 

 

 

Nr rachunku Rady Rodziców Przedszkola Nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi

w Bielsku Podlaskim

55 80630001 0010 0961 4335 0001

Bank Spółdzielczy w Brańsku

 

 

 

 

 

 

ZAJĘCIA Z PORANNEGO KRĘGU

Dnia 22 kwietnia odbyły się zajęcia Porannego Kręgu- stymulacji polisensorycznej według pór roku: „Wiosna wokół nas”. Metoda ta polega na pobudzaniu wszystkich zmysłów za pomocą symboli podstawowych, których źródłem jest świat przyrody. Są to takie symbole jak: żywioły, barwy, zapachy, smak, wrażenia dotykowe i termiczne. Symbole te zmieniają się cyklicznie w zależności od pory roku, stąd nazwa metody. Głównym celem tej metody -oprócz stymulacji wielozmysłowej- jest budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa, któremu służy utworzenie kręgu i ten właśnie rytuał, którego reguły są dzieciom dobrze znane. Każdy element Porannego Kręgu staje się z czasem dla dziecka przewidywalny, a więc bezpieczny. Do każdej pory roku przypisany jest inny kolor. Do wiosny należy kolor zielony symbolizujący budzenie się przyrody do życia, tak więc rozkładaliśmy pośrodku zieloną tkaninę i bawiliśmy się z zielonymi chustami w „A kuku”. Każdą porę roku charakteryzuje inny żywioł. Żywioły, czyli ogień, woda, powietrze i ziemia mają charakter polisensoryczny. Wiosną rozbudzaliśmy kanały zmysłowe poprzez kontakt z ziemią- sadziliśmy w niej kwiatki. Rozcieraliśmy glinę na dłoniach, która najpierw jest mokra, śliska i zimna, a później ciepła, szorstka i krucha. Kolejną grupą bodźców były wrażenia smakowe, które zmieniają się cyklicznie wraz z nastaniem kolejnej pory roku. Celem dostarczania tych bodźców jest zwiększanie wrażliwości warg i języka. Ważny jest nie tylko smak, ale i zapach pokarmu. Wiosną podajemy plasterki cytryny bądź lemoniadę- dzieci piły ją przez zakręcone słomki, a potem określały swoje odczucia smakowe. Także każdej porze roku przypisany jest instrument muzyczny, będący źródłem bodźców dźwiękowo – wibracyjnych. Instrumenty wywołują silne wibracje, mogą być odczuwane przy pomocy dotyku, który wspomaga słuch w odbiorze fal akustycznych. Dzieci ilustrowały na bębenku wiosenną opowieść, grały głośno (całą dłonią) i cicho (paluszkami). Bardzo istotnym elementem Porannego Kręgu są bodźce dotykowe- stymulowaliśmy dotyk poprzez masowanie dłoni oliwką zapachową na powitanie. Towarzyszyła temu piosenka, a olejek miał zapach cytrynowy. Taki sam zapach wydzielała lampka zapachowa, którą zawsze zapalamy przed rozpoczęciem zajęć a gasimy pod koniec.

Dzieci w trakcie tych zajęć poznały ciekawostki przyrodnicze, wierszyki i piosenki, odgadywały zagadki obrazkowo- dźwiękowe związane z tematem wiosny.

 

Joanna Pietruczuk

Elżbieta Osipiuk

 

 

 

 

 

 

 Program edukacyjny ,,Czyste powietrze wokół nas” – program przedszkolnej edukacji antynikotynowej

Program powstał w 1997r. Ma charakter profilaktyczny i rekomendowany jest przez Instytut Matki i Dziecka w Warszawie. Dostosowany jest do możliwości rozwojowych i intelektualnych dzieci .Ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej umiejętności radzenia sobie w sytuacjach , w których inne osoby palą przy nich. Program kierowany jest do dzieci 5-6 letnich ,uczęszczających do przedszkoli oraz do rodziców , opiekunów i wychowawców. W naszym przedszkolu program jest realizowany od marca 2001r.

Założenia programu:

1.Ochrona dzieci przed szkodliwym wpływem dymu tytoniowego.

2.Program adresowany do dzieci przedszkolnych ,z udziałem rodziców i opiekunów.

3.Program ma charakter profilaktyczny ,ale przede wszystkim ma na celu wykształcenie u dzieci świadomej postawy ochrony własnego zdrowia w sytuacjach ,gdy są skazane na bezpośredni kontakt z palącymi.

Cele programu:

1.Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych źródeł dymów .

2.Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych dymów ;wydobycie dymu papierosowego .

3.Zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego .

4.Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów.

5.Zwiększenie wrażliwości na miejsca ,w których mogą być papierosy.

Zajęcia w grupach miały charakter warsztatowy.

Barbara Moczulska

 

   

 

 

                             

Dookoła jesień- widzę, słyszę, czuję.

Wzorem ubiegłego roku wznowiony został cykl zajęć prowadzonych metodą Porannego Kręgu. Zajęcia Porannego Kręgu tworzone są zgodnie z kalendarzowym rytmem przyrody, czyli pór roku i charakterystycznych dla nich zjawisk atmosferycznych: żywiołów, wrażeń wzrokowych, słuchowych, dotykowych, smakowych i termicznych. Zmysły to podstawa rozwoju każdego człowieka, wpływają one na proces uczenia się i poznawania. Różnorodne zabawy zmysłowe są najlepszym sposobem przekazywania cennych informacji o tym, co nas otacza, a najlepszymi pomocami dydaktycznymi są te zaczerpnięte z natury. Każdą porę roku charakteryzuje inny kolor, zapach, smak, żywioł i instrument muzyczny. I tak jesienią na zajęciach słuchamy szumu wiatru oraz imitujemy jego podmuch. Efekt działania powietrza demonstrujemy także na przykładzie instrumentów muzycznych, takich jak flety czy dzwonki rurowe. Stymulujemy węch zapachem lawendy, która łagodzi napięcia, uspokaja, wzmacnia. Barwą jesieni jest kolor żółty, kojarzy się z radością życia, ciepłem serca - jest to kolor dojrzałych owoców i spadających liści. Wykorzystujemy dary jesieni: jabłka, kasztany, szyszki, orzechy, żołędzie itp. Na koniec stosujemy bodźce smakowe, których celem jest zwiększenie wrażliwości warg i języka- łyżeczkę miodu lub kremu orzechowego. Istotnym celem Porannego Kręgu jest budowanie zaufania, poczucia bezpieczeństwa i pozytywnych relacji między terapeutą a dzieckiem oraz dzieci ze sobą nawzajem.

 

 

 

 

 

 

 

Dyrektor , Rada Pedagogiczna oraz dzieci Przedszkola Nr 3z Oddziałami Integracyjnymi

składają serdeczne podziękowania Firmie UNIBEP S.A. w Bielsku Podlaskim

za pomoc i wsparcie w utworzeniu gabinetów terapeutycznych do pracy z dziećmi

o specjalnych potrzebach edukacyjnych

DZIĘKUJEMY!

 

   

 

 

"Żywienie a zachowanie. Rola witaminy D w podnoszeniu odporności".

 

Dnia 3 października 2014 r. mieliśmy zaszczyt gościć w naszym przedszkolu dr hab. n. med. Jolantę Wasilewską pracującą w Klinice Pediatrii, Gastroenterologii i Alergologii Dziecięcej UMB. Pani docent jest znana w kraju i zagranicą, a jej dorobek naukowy wyrasta z zainteresowania tematem roli rodzaju i sposobu żywienia oraz zaburzeń przewodu pokarmowego w patogenezie różnych chorób u dzieci. Istnieją bowiem wzajemne zależności między procesem odżywiania dziecka, funkcjonowaniem jego przewodu pokarmowego a zachowaniem (zmianami w sferze behawioralnej). Pani docent zwróciła uwagę na to, że 80% odporności każdego człowieka zlokalizowana jest w przewodzie pokarmowym. Człowiek często choruje gdyż spada odporność w wyniku zmiany flory jelitowej. Niewłaściwa dieta to wzdęcia, zaparcia, biegunki. Bardzo ważne jest abyśmy zadbali poprzez dobre odżywianie,  styl życia aby bakterie były właściwe. Układ odpornościowy zależy od stężenia w organizmie wit. D 3 ( nie wiemy w ogóle że musimy ją uzupełniać). Najlepszym źródłem wit. D jest olej lniany, jest on też kopalnią kwasów omega 3 i omega 6. Nie należy sięgać po złożone preparaty witaminowe. Lepsza jest naturalna suplementacja, np. w przypadku żelaza- zupa buraczkowa. Przewlekła infekcja objawia się tym, że dziecko przestaje jeść. A bywa tak, że w jedzeniu, które dziecko dostaje, brakuje witamin albo jelito je nie wchłania. Pewne preferencje, upodobania żywieniowe świadczą o jakiejś diagnozie. Powinniśmy zadbać o to, żeby jeść jak najwięcej zup- wywaru z pietruszki, selera, marchewki, a także pestek z dyni i kaszy jaglanej, które są pokarmami przeciw pasożytniczymi. Jak łatwo „zrobić” sobie pasożyta? Wystarczy pójść do toalety i nie umyć rąk przed jedzeniem. Dzisiaj nie powinno być już pasożytów ale one są. Im więcej cukrów- tym większe ryzyko pasożytów. Często niewłaściwa flora jelitowa- bakteria Clostridium czy grzybica- candida poprzedzają pojawienie się autyzmu. Oleje szlachetne są doskonałe dla dzieci z autyzmem, natomiast należy odstawić cukier i gluten. Witaminy A, D, E, K to tłuszcze znajdujące się w olejach, więc powinny być one w naszym menu na co dzień. Źródło dobrych bakterii to kiszona kapusta czy kiszone ogórki ( kwas mlekowy) Bardzo ważną rolę odgrywają probiotyki, należy je stosować przez 4 tygodnie po zakończeniu kuracji antybiotykowej. Pani pediatra podkreśliła też ogromne znaczenie ziół: rumianku, pokrzywy, skrzypu, dziurawca itp.

Dziękujemy bardzo Pani Docent za  zalecenia, za zaangażowanie w proces leczenia, dużą chęć niesienia pomocy. Życzymy  dużo sił, dalszych sukcesów i wszystkiego dobrego!

Joanna Pietruczuk

Spotkanie odbyło się przy wsparciu finansowym Fundacji Domów Kultury Prawosławnej Diecezji Warszawsko- Bielskiej.

 

                        

  

METODY PRACY WYKORZYSTYWANE W PRZEDSZKOLU.

 

Nauczyciele w naszym przedszkolu stosują nowoczesne metody pracy. Pozwalają one wspierać rozwój dzieci w różnych sferach. Wiadomo, że każde dziecko ma swoje indywidualne tempo rozwoju a często temu rozwojowi towarzyszą różnego typu zaburzenia (mikrodeficyty). Odpowiednio dobrane metody pracy prowadzą do wyrównania  występujących u dzieci dysharmonii rozwojowych. Umiejętności do pracy tymi metodami nauczyciele zdobyli na różnego typu kursach, szkoleniach, warsztatach, studiach podyplomowych. Aby pracować daną metodą ważne jest przygotowanie metodyczne nauczycieli, i odpowiedni zasób w pomoce dydaktyczne.

Do najczęściej stosowanych metod należą:

- metoda Dobrego Startu

- metoda wczesnej nauki czytania I. Majchrzak

- metoda Pedagogiki Zabawy

- metoda Muzykoterapii

- metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

- metoda czynnościowego nauczania matematyki wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej

- metoda Paula Dennisona

- metoda M. Montessori

- elementy metody werbo- tonalnej

-Alternatywne Metody Komunikacji

-Programy Aktywności "Świadomość ciała, kontakt i komunikacja" Ch. Knilla

-Stymulacja Polisensoryczna wg pór roku- Poranny Krąg

-"Wzory i Obrazki" M. Frostig i D.Horne

-Elementy Terapii Taktylnej wg S.Masgutowej

-Techniki HANDLE

-ćwiczenia z Terapii Ręki

-Bajkoterapia

 

KĄCIK  M. MONTESSORI

 

   Nasze przedszkole we wrześniu 2007r przedszkole otrzymało pomoce do pracy metodą M. Montessori  ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Są one zgromadzone w specjalnie urządzonym kąciku z którego  korzystają  dzieci z różnych grup wiekowych.  Pracują tam w małych grupach pod opieką nauczyciela. Mają możliwość wzbogacania wiedzy i ćwiczenia wielu umiejętności.  Zajęcia  rozpoczynają  się od zapoznania dzieci z nazwami pomocy, ułożeniem ich na półkach oraz ze sposobem przygotowania miejsca do pracy: (przenoszenie, rozkładanie , zwijanie dywanika lub podkładki, przynoszenie i odnoszenie pomocy). Dzieci kolejno deklarują nauczycielowi z czym chcą dzisiaj pracować i podejmują samodzielne działanie wg. znanych zasad. Każde pracuje w swoim własnym tempie. W wyborze materiału kierują się indywidualnymi zainteresowaniami i możliwościami. Nauczyciel nie ingeruje w pracę dzieci, lecz bacznie ją obserwuje. Pomoce są tak skonstruowane, że dziecko samodzielnie może sprawdzić czy wykonało pracę prawidłowo. Taki sposób pracy wpływa na rozwój samodzielności dzieci i wiary we własne siły. Po pół roku pracy z materiałem dydaktycznym w kąciku M. Montessori obserwujemy ciągłe zainteresowanie dzieci. Coraz bardziej rozwijają swoją pomysłowość w sposobie wykorzystywania materiałów: tworzą własne wariacje ćwiczeń, często zaskakując nauczyciela. Tutaj sprawdza się główna zasada pedagogiki M. Montessori „Pomóż mi samemu to zrobić”

 Celem metody M. Montessori jest wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka. Podstawą metody M. Montessori jest nauczanie wielozmysłowe.

Pomoce do pracy metodą M. Montessori  podzielone są na 5 grup:

I.                    Materiał do ćwiczeń praktycznego dnia

II.                 Materiał sensoryczny

III.               Materiał do mowy

IV.              Materiał do matematyki

V.                 Materiał do edukacji kosmicznej

 

 

 

  

ELEMENTY  METODY - ,,DZIECIĘCA MATEMATYKA” WG E. GRUSZCZYK-KOLCZYŃSKIEJ

 

 Zajęcie z wykorzystaniem elementów metody ,,Dziecięca matematyka” wg E.Gruszczyk- Kolczyńskiej Głównymi jego celami było: rozszerzanie zakresu liczenia, liczenie z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu ( doliczanie i odliczanie ) oraz przybliżanie dzieciom regularności układu pozycyjnego – konstruowanie ,,stonogi” i liczenie jej nóg. Dzieci wykazały się dużą aktywnością oraz zaangażowaniem w skupianiu uwagi przez dłuższy czas na liczeniu. Pracowały w zespołach i z niezwykłą dokładnością przypinały oraz liczyły klamerki ( ,,nogi stonogi” ). Do wspólnej zabawy przyłączyli się również rodzice. Po zakończonym zajęciu powiesiliśmy matematyczne stonogi, celem wykorzystania ich do innych zabaw. Dzieci były bardzo dumne ze swojej pracy, a zwłaszcza z faktu, że potrafią liczyć w zakresie 100, co nie było łatwym zadaniem. Okazało się jednak, że osiągnęły sukces, bo skonstruowały stonogę przy niewielkim wsparciu rodziców, którzy wyrazili chęć częstszego uczestnictwa w takiego typu zajęciach. Są one niewątpliwie doskonałą okazją nie tylko do wspólnej nauki, ale również wspaniałej zabawy poprzez naukę. Tego właśnie uczy nas pani prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, której wiedzą oraz doświadczeniem w nauczaniu matematyki posiłkujemy się   w codziennej pracy już od wielu lat.

Dziecięca matematyka to koncepcja wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną realizowana tak, aby zapewnić im sukcesy w nauce szkolnej. Istotą wspomagania rozwoju jest mądrze organizowany proces uczenia się dziecka, co też staramy się czynić w naszej codziennej pracy.

Ta nowatorska metoda okazała się przełomem w pokonywaniu trudności związanych z niepowodzeniami w późniejszej nauce szkolnej Z tego też względu już na etapie edukacji przedszkolnej wprowadzamy elementy tej metody od 3-latków począwszy, żeby wyeliminować potencjalne porażki związane z wszelkimi niepowodzeniami. Uczymy w ten sposób dzieci, jak powinny sobie z nimi radzić. Wiek przedszkolny jest znakomitym okresem do rozwijania uzdolnień matematycznych dzieci – dotyczy to zwłaszcza   6-latków. Ponieważ ważnym zadaniem wychowania przedszkolnego jest zapewnienie dzieciom sukcesów w nauce szkolnej, treści matematyczne są   tak dobrane, aby ich realizacja uchroniła przyszłych uczniów przed niepowodzeniami w uczeniu się tego przedmiotu.

 

 

 

 

 

WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA

  

Zagadnienie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka stanowi jedno z priorytetowych zadań w zakresie opieki, wychowania i edukacji małego dziecka.Istnieje bowiem ogromna potrzeba podejmowania działań mających na celu pomoc dziecku oraz jego rodzinie, szczególnie w pierwszych latach jego życia, gdyż mają one decydujący wpływ na jego dalszy rozwój. W tym okresie występuje wyjątkowo duża plastyczność centralnego układu nerwowego, a zarazem większa podatność małego dziecka na stosowane wobec niego działania stymulujące rozwój: poznawczy, motoryczny, społeczny i emocjonalny. Umożliwia to szybsze i lepsze uzyskiwanie efektów pracy z dzieckiem w zakresie usprawniania zaburzonych funkcji oraz kompensacji występujących u dziecka deficytów. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka rozumiane jest jako wczesne oddziaływanie stymulujące rozwój dziecka, od momentu rozpoznania zagrożenia do ukończenia siódmego roku życia, uwzględniające jego potrzeby i możliwości psychofizyczne oraz działania mające na celu wsparcie i pomoc jego rodzinie. W roku szkolnym 2014/2015 wczesnym wspomaganiem rozwoju jest objętych 21 dzieci. Zajęcia będą skierowane na usprawnianiu następujących obszarów funkcjonowania: komunikacja, samoobsługa, sprawność motoryczna, rozwój poznawczy i uspołecznienie. W realizacji programu będą wykorzystywane elementy różnych metod m.in.: Ruchu Rozwijającego W. Sherborne; Programy Aktywności Knillów; Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona; Metody Porannego Kręgu i Muzykoterapii.

 

 

ZESPÓŁ KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNY

 

W celu stymulowana rozwoju funkcji psychomotorycznych, wyrównywania braków w wiadomościach i umiejętnościach, eliminowania niepowodzeń i ich emocjonalnych konsekwencji powołano zespół korekcyjno – kompensacyjny.

Zajęcia są ukierunkowane na następujące działania:

- rozwijanie sprawności manualnej,

- usprawnianie percepcji wzrokowej,

- usprawnianie percepcji słuchowej,

- rozwijanie umiejętności matematycznych,

- uspołecznienie.

W czasie zajęć nauczyciel podkreśla mocne strony dziecka, stara się nawiązać z nim jak najlepszy kontakt, zachęca do pracy oraz pomaga pokonać trudności. Zajęcia odbywają się w formie zabawowej, przy wykorzystaniu pomocy dydaktycznych zgromadzonych w przedszkolu oraz kart pracy własnego autorstwa. W czasie zajęć rozwijana jest percepcja słuchowa, wzrokowa, koordynacja wzrokowo – ruchowa, sprawność graficzna. Utrwalane są kształty liter i cyfr. W wyniku realizowanych zadań dziecko coraz lepiej funkcjonuje w grupie przedszkolnej, buduje pozytywne relacje z kolegami i nauczycielami, kompensuje braki i zdobywa nowe umiejętności.

 

 

Szanowni Rodzice

Przedszkole nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi posiada 5 oddziałów przedszkolnych . Dzieci mają możliwość uczestniczenia w zajęciach  z rytmiki i języka angielskiego oraz w  kołach: plastycznym, teatralnym, i taneczno – wokalnym, gromadzie zuchowej. W przedszkolu działa też gabinet terapeutyczny, w którym terapię prowadzą: logopeda, rehabilitant ruchowy, pedagog  i psycholog.

 

Przedszkole spełni państwa oczekiwania poprzez:

Gorąco zachęcamy wszystkich rodziców do skorzystania z naszej oferty. Dla dobra dzieci rozpocznijmy ich kilkuletni pobyt w przedszkolu od pozytywnych wrażeń. Po spotkaniu w przedszkolu wiosną dziecko przyjdzie do znanego mu miejsca jesienią, do przedszkola, które już zna.

 

  

 

OPRÓCZ TEGO  .....

 

  W przedszkolu funkcjonuje   GRUPA WSPARCIA dla rodziców  dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych prowadzonych przez psychologa z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Bielsku Podlaskim.
Na zasadzie dobrowolności spotkania rodziców  odbywają się raz w miesiącu.

Przedszkole prowadzi działalność psychoedukacyjną. Specjaliści i nauczyciele organizują warsztaty i zajęcia otwarte dla rodziców.

 Od roku 2006 w naszym przedszkolu organizowane jest wczesne wspomaganie rozwoju dziecka mające na celu pobudzenie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Nasza placówka dysponuje środkami dydaktycznymi i sprzętem niezbędnym do prowadzenia wczesnego wspomagania. Powołany jest zespół, w skład którego wchodzą, , pedagog i  logopeda . Zespół  dokumentuje działania prowadzone w ramach indywidualnego programu wczesnego wspomagania.

 

 

Przedszkole stwarza warunki do wszechstronnego rozwoju poprzez bogatą ofertę zajęć:

  • KOŁO TEATRALNE ,,ISKIERKA"
  • KOŁO PLASTYCZNE ,,BARWINEK"
  • KOŁO TANECZNE "FANTAZJA"
  • ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
  • 2 GROMADA ZUCHOWALEŚNE DUSZKI”
  • KOŁO ORIGAMI "MAŁE KÓŁECZKA"


 
 Posiadamy  salę gimnastyczną przystosowaną do prowadzenia ćwiczeń korekcyjnych.

  Przedszkole tworzy pozytywny wizerunek placówki poprzez:

  • organizowanie uroczystości wewnątrz przedszkolnych
  • uczestniczenie w konkursach recytatorskich, muzycznych, plastycznych organizowanych na terenie miasta  powiatu,  województwa oraz konkursach ogólnopolskich
  • udział w akcjach charytatywnych i ekologicznych i zdrowotnych
  • udział w przeglądach teatralnych
  • informacje w telewizji i prasie lokalnej
  • udział w uroczystościach patriotycznych na terenie miasta
  • organizację dni otwartych w przedszkolu
  • współpracę z organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami oraz instytucjami działającymi na terenie miasta
  • zapewnienie opieki, wychowania i nauczania dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • organizację wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • placówka dostosowana do potrzeb dzieci niepełnosprawnych

 


 Od 2001r. nasza placówka jest skomputeryzowana:

  • obsługa księgowa i stołówka
  • w gabinecie terapeutycznym zestaw komputerowy ze specjalistycznym oprogramowaniem edukacyjnym dla dzieci. 
  • w grupach 6-latków są dwa komputery z oprogramowaniem edukacyjnym ,,Kid Smart" z IBM Polska z których korzystają dzieci.


  W czerwcu  2014r. obchodziliśmy 30-lecie naszego Przedszkola, kiedy to zaprezentowaliśmy dorobek placówki zaproszonym gościom.

 W przedszkolu powstała pierwsza w powiecie bielskim Gromada Zuchowa ,,Leśne Duszki", w skład której wchodzą dzieci 5-6 letnie. W okresie wiosennym proponujemy dzieciom nieuczęszczającym do przedszkola udział w różnych zajęciach edukacyjnych podczas ,,Dni otwartych". Systematycznie współpracujemy z placówkami i organizacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych.  


 Prowadzimy współpracę z :

 

 

 

ŻYCZYMY DZIECIOM, PAŃSTWU I SOBIE OWOCNEJ WSPÓŁPRACY